terapia uwagi sluchowej tomatis kielce
badania EEG i video EEG Kielce świętokrzyskie

Badanie EEG i VIDEO EEG

Zapraszamy wszystkich pacjentów na badania EEG wykonywane w naszej specjalistycznej pracowni. Badanie przeprowadzamy aparatem Comet Plus renomowanej firmy Grass Technologies. Jej duża ilość kanałów pozwala na monitorowanie sygnałów EKG, oddechu w czasie hiperwentylacji i sygnałów EMG – np. napięć mięśniowych w chorobie Parkinsona czy padaczce.

Badania wykonujemy w czuwaniu i w nocy zarówno u dzieci jak i dorosłych.

Badanie EEG jest kluczowym narzędziem w diagnostyce i monitorowaniu pacjentów z chorobami układu nerwowego rejestrując czynnościowe prądy mózgu. Dzięki niemu możemy stwierdzić czy narząd ten pracuje prawidłowo. Badanie wykonuje się elektroencefalografem, który wyglądem przypomina czepek z elektrodami. Badanie jest bezinwazyjne, bezbolesne i trwa zazwyczaj kilkadziesiąt minut. Trzeba pamiętać, że pacjent przed badaniem nie może przyjmować żadnych leków ani substancji oddziaływujących na ośrodkowy układ nerwowy.

Więcej o badaniu EEG

Wskazania do wykonania badania

EEG to badanie diagnostyczne i należy je wykonać w sytuacjach przewlekłych bólów głowy, urazów głowy, problemów ze snem lub utraty świadomości (omdlenia, zasłabnięcia). Wskazaniem do jego wykonania mogą być także zaburzenia wzroku, jąkanie się lub nadpobudliwość. Jako badanie pomocnicze bardzo dobrze sprawdzi się również podczas diagnostyki epilepsji. Badanie EEG można zalecić pacjentom z guzami mózgu oraz po udarach. Dzięki niemu możemy obserwować stan mózgu oraz zmiany jakie w nim zachodzą w wyniku choroby.

Jak przygotować się na badanie

Do badania EEG pacjent w żaden sposób nie musi się przygotować. Konieczne jest odstawienie wszystkich substancji, które mogą wpływać na pracę mózgu na 48 godzin przez badaniem oraz lekach oddziaływujących na układ nerwowy. Trzeba też pamiętać aby nie pić alkoholu i spożywać napojów z kofeiną.